– Landis-Gyr E360 (E.ON, Landskrona Energi)
– Sagemcom T211/S211 S34U18 (Vattenfall, Ellevio, Kraftringen)
– Aidon 6534 – Versionen som har RJ12-port (Tekniska Verken)
– Star STZ351 (Tranås Energi)
– Kamstrup OMNIA (inte gamla OMNIPOWER)
– Itron A100/A300
dNode P1 fungerar sannolikt med samtliga DLMS/COSEM Mode D baserade mätare.
dNode P1 fungerar inte med:
– ISKRA AM550 (E.ON) – E.on kan inte aktivera porten på denna.
– Kamstrup OMNIPOWER
Om din elmätare är utrustad med en kompatibel P1/HAN-port skall dNode P1 kopplas in i denna. Det är ett RJ12 uttag. Använd den medföljande kabeln.
Om du har anslutit din dNode P1 till din elmätare men inte ser det blåa skenet och inte kan hitta enhetens WiFi, kan det finnas flera möjliga orsaker till problemet. Här är några vanliga problem och lösningar:
Kablar och anslutningar: Se till att alla kablar är korrekt anslutna både till elmätaren och till dNode P1-enheten. Dubbelkolla att anslutningarna är säkra och att det inte finns några lösa kontakter.
Konfiguration av WiFi: Om enheten inte sänder ut något WiFi-nätverk kan det bero på att WiFi-funktionen inte är aktiverad. Försök återställa enheten genom att koppla ur den och ansluta den igen.
Felaktig enhet: Om ovanstående åtgärder inte löser problemet kan det vara så att din dNode P1-enhet är defekt. I så fall kan du behöva kontakta tillverkaren eller återförsäljaren för att få support eller en ersättningsenhet.
Om du kopplat in din enhet korrekt skall du kunna upptäcka ett WiFi som heter ”dNode P1”. Det kan bero på att du har mätaren på för långt avstånd från din dator, smart phone eller annan enhet du försöker ansluta ifrån